Den hjärtlösa regeringen vill utvisa 91 åriga Ganna!

Den hjärtlösa minoritetsregering vi sitter med har svarat EU-domstolen för mänskliga rättigheter att de anser att 91-åriga demenssjuka och blinda Ganna ska utvisas ur Sverige. Det är inte bara ett hjärtlöst ställningstagande. Det visar också att de personer i alliansen som gick ut och fick det att låta som att de minsann tyckte detta var fel när denna nyhet var som hetast på löpsedlarna, egentligen inte menade vad de sade. De har visat det en gång tidigare. Vänsterpartiet försökte att inkalla riksdagen för att ändra lagstiftningen. Det vägrade då dessa populister att medverka till. Och nu har alltså regeringen visat sitt fula tryne än en gång. Man tillbakavisar expertutlåtanden från LÄKARE som är experter på demenssjukdomar. Vilket är rent hårresande.  Och eftersom läkarexpertis anser att detta kommer att bli Gannas död så tar regeringen på sig ett oerhört stort ansvar. Gannas familj advokater är säkra. Detta går att ordna med dagens lagstiftning. Det är bara att läsa lagen som den var tänkt att tillämpas. Men regeringen väljer att låta bli, migrationsverket väljer att låta bli. Alla allianspartier ingår i regeringen. Därmed är man också ansvariga för detta felbeslut! Och nu går dessa allianspartier ut och påstår att de inte är med på banan på detta beslut IGEN! För andra gången när detta blivit en medianyhet. Det är naturligtvis samma populism som förra gången. För menar de allvar så går man med på ändra lagen när vänsterpartiet ber om det. Men det kommer man inte göra. Man avgår heller inte ur regeringen, som annars skulle vara det naturliga sättet att säga att man inte ställer upp på den politik som regeringen för. OM man nu verkligen menade allvar med att detta är en viktig fråga. Men det kommer man inte heller att göra. Så detta är ren bluff!