Mona Sahlin: skit i de fattiga och de som har det sämst

Mona Sahlin höll idag ett tal till socialdemokraterna. Egentligen frågar jag mig om det var ett möte som moderaterna eller socialdemokraterna höll. Åsikterna var moderaternas. Så var det kanske ett moderatmöte? Det påstods vara ett socialdemokratiskt möte. Men vad hör jag: Det var vänsterpartiets fel att vi socialdemokrater förlorade valet, vi brydde oss för mycket om de som har det svårt i samhället, den som blir arbetslös ska behandlas på precis motsatt sätt som vi politiker gör, vi ska ha förmåner i form av avgångsvederlag när vi säger upp oss, folket ska veta hut. För de är ju inte tillräckligt framgångsrika. Detta är vad nylíberalismen lär ut. Så min fullständigt adekvata fråga är: är socialdemokrati år 2010 att gynna banker och inte ställa några krav på dem men att driva folk till självmord när de blir av med jobbet eller hamnar i svårigheter. Snälla Lars Ohly bryt banden med dessa nyliberlismen svarta gäng. Nu!