Sicko visar vart alliansen försöker styra Sverige

I lördags samlade vänsterpartiet sig och tittade på Michael Moores film Sicko.
En film som visar hur illa slutresultatet blir när man bygger ett samhälle som INTE finansierar sjukvård med allmänna skattemedel!

Michael Moore visar i filmen Sicko tydligt skillnaden mellan USA:s sjukvårdssystem och Kanadas, Frankrikes, Englands och Kubas.
I USA gäller marknadskrafterna med sjukvårdsförsäkringar där dessa krävs för att inte bli utkastad på gatan när man vill ha vård. Inte ens försäkringarna är dock tillräckliga. Listan med undantagna sjukdomar är så lång att Michael Moore visade upp dem i en rullande lista a la Star Wars.
Priserna på läkemedel är skyhöga så folk tvingas sälja sin egendom för att köpa mediciner.
Fullständiga kontraster visas i filmen när man besöker Kanada, Frankrike, England och Kuba.
Michael Moore letar frenetiskt efter var man betalar sitt läkarbesök i England. Till slut hittar en skylt med Cashier. Äntligen tänker Moore. Han blir dock besviken när han märker att man betalar UT pengar där.
Sverige har tills nu kunnat räknas till dessa uppräknade länder. Men nu håller en förändring på att ske. Allt ska ju säljas ut som bekant med vår nya högerregering. Det kommer att bli dyrare mediciner. De misslyckade experimenten i Norge visar detta med all önskvärd tydlighet. De utsålda apoteken har gjort medicinen DYRARE och staten har tvingats gripa in. Men våra naivister i regeringen tror minsann inte att det blir så i Sverige.

Jan Wester