Högerregeringen fortsätter färden tillbaka till patronsamhället

Nu överväger ”arbetarregeringen” en till karensdag i sjukförsäkringen. Hur många karensdagar man vill ha är osäkert i dagsläget men det verkar som det blir flera.
Reformer genomförs i Sverige men inga reformer som tillför den arbetande befolkningen ett dyft. Skattesänkningar säljs som en morot som i nästa ögonblick tar tillbaka i form av en avgift, antingen en nyuppfunnen eller en chockhöjning av en gammal. När det gäller förmånerna till de rika införs de bara utan att man tar tillbakla ett dyft. Här är det fråga om gåvor medans den arbetande befolkningen skall känna snaran dras åt kring halsen.

Vänsterpartiet anklagas i den nyliberal propagandan för att vara gammalmodigt. Jag hävdar att det är precis tvärtom. Den politik som högerregeringen för är gammalmodig.
Det är en politik som är en direkt kopia på HUR DET VAR i Sverige på "den gamla goda tiden" när patronerna gick på sina åkrar och lät arbetarna buga och bocka och tigga för sina överlevnad.
Detta är inte modern politik, det är gammal politik. Att man med nysvenska kallar det här nytt är rena dumheterna. Finns ingenting nytt i det här.

Istället handlar alltihopa om att ingjuta skräck i undersätarna för överheten där de stackars undersåtarna ska stå med mössan i hand och buga för överheten.

Jag hittar inga exempel på reformer som den här regeringen genomfört för den som är sjuk arbetslös eller i övrigt står utanför samhället. Detta är en skammens regering och politik.

Jan Wester