Reinfeldt gör en Billström och vägrar kalla svek för svek

Moderaterna gick till val på att vara mot trängselavgifter. När man nu lurat till sig regeringsmakten så tänker man genomföra trängselavgifterna. Detta är en hårresande dubbelmoral som faktiskt är lika illa om inte värre än Annika Billströms svikna vallöfte som åtminstone kallades av Billström själv för vad det var, ett svek.
I moderaternas Sverige gäller dock nysvenska och ett svek är inte längre ett svek utan plötsligt omsorg om medbirgarna.

Vänsterpartiet är för trängselavgifter och borde vi inte vara nöjda då inte gnälla så infernaliskt då när de
återinförs ?

Nej vi kan faktiskt inte låta bli att bråka eftersom INTENTIONEN med biltullarna inte längre i moderaternas Sverige är densamma som orsaken till hur de skulle användas.

Moderaterna vill använda biltullarna till att gynna och bygga ut biltrafiken när intentionen med biltullarna från bärjan var att bygga ut och förbättra kommunala kommunikationer.

Nu vill istället moderaterna använda biltullarna till att finansiera nybygge av vägar istället för att satsa pengarna på kollektivtrafik och bättre miljö.

Att man sedan fattar detta beslut efter att med näbbar och klor slagits i kommunerna för att de skulle se till att rösta om trängselavgifter och därmed belastat kommuninnevånarna med en extra kostnad helt i onödan med facit i hand. Denna omröstning visade sig ju i slutänden enbart ha varit ett slöseri med väljares tid och pengar.

Att Fredrik Reinfeldt vägrar kalla detta för svek måste vara ett införande av ett helt nytt språk i Sverige där ingenting betyder det man säger tydligen.

Så varför ska vi bry oss om vad Fredrik Reinfeldt säger egentligen ? Inget betyder ju något för honom annat än makten förstås!

Jan Wester